DigiAka: Proč se dnes vzdělání v digitálním marketingu vyplatí?

Přípitek, “cvak”, fotka, ukázat certifikát, dát to na Facebook a máme hotovo. Tomu všemu předcházelo asi 3 měsíční vzdělávání a napsaní a obhajoba menší bakalářské práce. Co to DigiAka vlastně je? Proč je důležité, aby realitní makléř byl nejenom dobrý obchodník, ale i markeťák? Pojdmě na to… 🙂

DigiAka je kurz digitálního marketingu, určený především pro projektové a produktové manažery, majitele e-shopů, či nadšence digitálu. Pamatujete Jak jsme ještě před pár lety poslouchali walkman, byli rádi za mobil, který má fotoaparát a trávili většinu času venku? Ta doba je pryč. Technologie zažívají raketový boom a není žádnou zvláštností, když si koupíte mobil, že za rok ho už vaše okolí považuje za zastaralý. UX designer (rozuměj návrhář uživatelsky přívětivých webů, produktů, nebo služeb) je v USA jedno z nejvíce populárních  zaměstnaní.

Lidé se přesouvají na internet a digitální marketing v sobě skrývá ohromný potenciál. Je to jeden z důvodů proč jsem se o marketing před pár lety začal zajímat. Když dozrál čas, rozhodl jsem se pro studium marketingu. Teorie byla fajn, ale po skončení školy jsem si připadal jako obrovská encyklopedie informací, které nemají vždy využití. Začínáte podnikat, chcete si napsat hezký web – nevíte jak na to. Pustíte se do první PPC kampaně – nevíte jak na to.

DigiAka je v tomhle ohledu jiná. Kurz je zaměřen především na praxi. Ředitelé a manažeři předních marketingových firem, jako jsou Sherpas, MarkBBDO, Wunderman, nebo McCANN ukazují praktické příklady, marketingové platformy, dávají své tipy na to, co v českém prostředí funguje, nebo zadávají studentům úkoly, které řeší v týmech během vyučování.

Jaká je u nás úroveň marketingu v realitách?

Přál bych si, aby byla vyšší. Jsme jedna ze dvou zemí EU, kde realitní odvětví zatím není regulováno. Makléře může dělat kdokoliv a tak to pak i vypadá. Pravda je, že velká část makléřů jsou skvělí obchodníci, ale pokud jde o marketing při prodeji realit, většina končí u fotek z mobilu a vystavení inzerátu na Sreality. Je v tom nějaká přidaná hodnota?

Když makléř využije profesionálního fotografa a k tomu například méně kvalitní agenturu, která mu nastaví display reklamu a spojí to s roznosem letáčků – tleskám. Osloví tím více potenciálních zájemců, kteří mohou nabídnout více peněz. Mapování zákaznické cesty, výběr cílové skupiny, propojení marketingových kanálů, nebo originální nápad, to je to, co se u makléřů zatím v českém prostředí nevidí. Makléřů je tady velké množství a postupně roste i kvalita jejich služeb. Tak neváhejte a odlište se! DigiAku mohu doporučit pro všechny makléře i nemakléře.

 

…A ješte jednou cheers, slavíme 🙂

Podobné příspěvky k článku

Menu